Project Mythe
Bij Project Mythe draait het om het maken en publishen van een speelbare game in zeven weken tijd. De studenten worden verdeeld in groepjes van game artists, gamedevelopers, mediamanagers en geluidstechnici. Ze kiezen het thema voor hun game uit een lijst met mythen, sprookjes en legendes en gaan aan de slag.
Beoordeeld door jury
De inhoud van het project verschilt elk jaar. Zo was bv. een van de opdrachten een mobile game te ontwikkelen en die daadwerkelijk te publishen in de Google Play Store. De Game artists en Gamedevelopers waren hierbij verantwoordelijk voor het gamedesign, de art en de techniek. De studenten Geluidstechnicus zorgden voor passende audio bij de game. De Mediamanagers hielden het ontwikkelproces in de gaten en zorgden voor de marketing (genereren van downloads). Na diverse tussenpresentaties werden in de laatste week de games gepresenteerd aan studenten en docenten maar ook aan een jury van experts uit de industrie. De jury en de hoeveelheid downloads bepaalden de winnaar.
Samenwerken
Naast alle vakkennis die je leert en toepast gaat dit project om samenwerking, planning en het werken binnen kaders zoals doelgroep, tijd, techniek en markt. Ook het presenteren van de game en van jezelf zijn van belang. Maar het allerbelangrijkste is dat je ontdekt dat je plezier hebt in wat je doet, want alleen dan kun je uiteindelijk echt succesvol zijn.
Eindpresentatie
Op 14 april vond de eindpresentatie plaats van project Mythe, editie 2016. Bekijk hier een impressie van de middag.